Študenti na základnej škole v Brne dostali úlohu, ktorú by nechceli vypracovať ani milovníci čierneho humoru. Deviataci mali vypočítať, koľko ľudí sa vojde do plynovej komory, alebo pri akej hodnote napätia v elektrickom vedení okolo koncentračného tábora niekto ochrnie a umrie.
Školáci si pri výpočtoch mali pomôcť informáciami na internete a výsledky odprezentovať. Na školský projekt „Holokaust“ upozornil český pedagóg Robert Čapek, ktorý na internete vystupuje ako Líný učitel. Nerozumie, ako niekomu mohlo takéto zadanie vôbec skrsnúť v hlave. „Áno, aj keď je to ťažké pochopiť, takýto projekt naozaj dostali žiaci do školského emailu,“ uviedol v statuse, v ktorom zverejnil aj jeho zadanie.
Projekt bol myslený dobre, ide o chybu jednotlivcov
Riaditeľ školy v Rosiciach, ktorej žiaci túto úlohu dostali, uviedol, že sa deviatakom pomocou projektu na rôznych vyučovacích hodinách snažili priblížiť hrôzy a historický vplyv tohto obdobia v komplexnej miere, píše Blesk. Zbyněk Minařík tiež uviedol, že učitelia humanitných predmetov to zvládli, pri učiteľoch fyziky už podľa neho nemožno hovoriť o vydarenom projekte. Priznal, že podobné úlohy nemali vôbec vzniknúť a mrzí ho, že tieto úlohy zatienili celý projekt. Robí všetko pre to, aby sa podobné excesy už neopakovali.
Nahlásiť chybu v článku