Novú vianočnú reklamu od Telekomu zasiahla vlna kritiky a pobúrila niektorých Slovákov. Dokonca vznikla petícia, ktorá žiada jej odstránenie. Najnovšie sme si všimli, že v televízii sa objavila aj skrátená verzia, ktorá neobsahuje jednu časť, ktorá možno najviac hnevala niektorých ľudí.
Aj keď v reklame odznieva heslo: „Vzájomný rešpekt je najkrajší darček,“ niektorí diváci sa ním neriadia a reklamu kritizujú kvôli tomu, že mladík v spote sa podľa textu piesne nezaujíma o ženy, čo môže vytvárať dojem, že záujem smeruje na mužov. To azda najviac naznačuje pasáž: „teta sa pýta, či som sám, nevie, že dievča nehľadám“.
Odstránili ju
A práve tento verš sa v novej verzii reklamy nenachádza. Mnohým preto mohlo napadnúť, že Telekom zareagoval na nahnevané a negatívne reakcie divákov a túto časť z reklamy jednoducho odstránil, aby tak ľuďom vyhovel. Síce sa tam stále nachádza slovo „spermie“, ktoré taktiež viacerí označovali ako problematické, po skrátení text reklamy nenaznačuje, že mladík je homosexuál. Samozrejme, ani z pôvodnej neskrátenej verzie priamo nevyplýva, že by mal byť mladík homosexuál a jednoducho len nemusí mať záujem hľadať si partnerku.
Je to inak
S otázkou, či Telekom reklamu upravil kvôli reakciám niektorých divákov, sme sa obrátili priamo na známeho operátora. Podľa Slovak Telekom ide len o obyčajné skrátenie reklamy.
„Skrátenie televízneho spotu vychádza z našej mediálnej stratégie, ktorá počas kampane divákom ponúka aj kratšie stopáže spotov. Originálne znenie televízneho spotu je plne k dispozícii na oficiálnom Youtube kanáli Slovak Telekom, alebo na Facebooku Slovak Telekom,“ uviedli pre interez v zaslanom stanovisku.
Nahlásiť chybu v článku