Zlaté časy, keď sme si videá na obľúbenej platforme púšťali bez reklám, sú dávno preč. Pokiaľ nepatríte medzi tých, ktorí si YouTube prémiové členstvo platia, musíte sa vyrovnať s otravnými reklamnými blokmi. V súčasnosti ešte stále funguje aj iná alternatíva – v podobe nástroja Adblock, ktorý vás pred reklamami chráni. O zmenách informoval portál The Verge.
Maximálne 3 videá
Podľa zistení magazínu The Verge sa totiž YouTube chystá klepnúť po prstoch všetkým, ktorí sa cez Adblock či iné nástroje reklamám vyhýbajú. Ešte v júni prebiehal malý celosvetový experiment, ktorý sledoval používateľov a dával im na výber povolenie reklám, alebo aktiváciu prémiového členstva. Ako zo súčasných informácií vyplýva, platforma posiela sledovateľom s aktívnym blokátorom reklám upozornenie, že prehrávanie ich videí bude zastavené, informuje Refresher.
„Prehrávanie zakážeme iba vtedy, ak diváci budú ignorovať opakované žiadosti o povolenie reklám na YouTube a celú problematiku berieme veľmi vážne,“ znelo stanovisko zástupcov YouTube pre The Verge. Ak sa teda budete snažiť videá sledovať s blokátorom, po treťom prehranom videu vám obľúbená platforma prístup zablokuje dovtedy, kým si nástroj nedeaktivujete.
Dôvodom opatrení má byť fakt, že blokovanie reklám pripravuje platformu o peniaze, ktoré by následne mali putovať tvorcom. „Model YouTube podporovaný reklamami podporuje rôznorodý ekosystém tvorcov a poskytuje miliardám ľudí na celom svete bezplatný prístup k obsahu s reklamami,“ uvádza sa vo vyhlásení spoločnosti.
Nahlásiť chybu v článku