Podľa informácií portálu Hospodárske noviny prehĺbili zvyšujúce sa ceny fakt, že mnoho ľudí uprednostní pred udržateľným nakupovaním to lacné. Nižšie ceny si však môžu dlhodobejšie dovoliť iba väčší hráči a menšie slovenské podniky takpovediac čaká cesta do zabudnutia. Je to aj prípad takzvaných bezobalových predajní, ktorým sa nedarí a zatvárajú svoje brány, upozornil Refresher News.
Vysoké ceny sú likvidačné, odkazuje majiteľ
Ako z článku vyplýva, prudké zdražovanie spôsobilo, že viac ľudí si svoje nákupy veľmi dobre premyslí. Kým v minulosti si časť obyvateľstva mohla dovoliť nakupovať udržateľne vo vyšších cenách, dnes je situácia iná. Zákazníci idú skôr po lacnejšom sortimente a zľavách, pričom takýto tovar hľadajú prioritne vo veľkých obchodných reťazcoch. Jeden z dôsledkov je to, že sa bezobalovým predajniam nedarí a tie teraz masívne končia.
Podľa informácií, v Bratislave končí Perma Market, v týchto dňoch tiež zatvára napríklad aj predajňa Špajzička v Spišskej Novej Vsi. Majiteľ obchodíka označil súčasné ceny za likvidačné a rozhodol sa prevádzku radšej zatvoriť. Naopak, úspech slávia reťazce ako Tesco, Billa, Kaufland či Coop Jednota. Všetci giganti pre HN potvrdili, že ich čaká expanzia a Tesco už v týchto dňoch na strednom Slovensku otvára 2 nové predajne.
Nahlásiť chybu v článku