Vyzerá to tak, že mnohé logá slávnych spoločností boli zámerne navrhnuté tak, aby okrem hlavnej myšlienky v sebe niesli aj ďalší odkaz či posolstvo. To je možno aj dôvod, prečo niektoré logá prežili vojny, krízy a dlhé roky a stále ostali nezmenené. Pozrite sa teraz na prehľad 15 slávnych označení spoločností, ktoré v sebe nesú ďalší skrytý význam, o ktorom ste doteraz ani netušili. Ak si myslíte, že poznáte dobre rôzne logá spoločností, skúste sa tiež otestovať v našom kvíze.
Hyundai
Asi každého napadne, že logo juhokórejského výrobcu automobilov v sebe ukrýva začiatočné písmeno automobilky – H. No v skutočnosti má toto logo znázorňovať dohodu dvoch ľudí, a to klasickým potrasením ruky.
Adidas
Meno Adidas je odvodené od zakladateľa spoločnosti Adolfa Dasslera. Logo spoločnosti sa síce v priebehu času menilo, ale vždy zahrňovalo slávne tri pruhy. Tie v celkovom obraze majú symbolizovať trojuholník a vrchol, ku ktorému sa chcú všetci športovci svojou snahou a prekonávaním limitov dostať.
Apple
Rob Yanov, dizajnér, ktorý vytvoril celosvetovo známe logo spoločnosti Apple vysvetlil, ako prišiel s nápadom: „Kúpil som si vrece jabĺk a vysypal ich do misky. Nejaký čas som strávil ich kreslením a uvažovaním nad logom. Raz som si zobral jedno jablko a urobil som do neho hryz. Vtedy som si uvedomil, že hryz (po anglicky bite, čítaj bajt), znie rovnako ako počítačový výraz bajt. Potom to už netrvalo dlho a logo s odhryznutým jablkom bolo na svete.“
Sony Vaio
Prvé dve písmená tvoria vlnku, čo symbolizuje analógový signál. Posledné dve písmená na druhej strane zase pripomínajú číslice 1 a 0, čo je základ dvojkovej sústavy a symbolizuje sa tak digitálny signál. Firma logom teda prepája staré technológie s novými.
Amazon.com
Na prvý pohľad logo Amazonu nie je ničím zvláštne. Logo však bolo navrhnuté tak, aby odrážalo filozofiu firmy. Oranžová šípka pod nápisom predstavuje úsmev, čo znamená, že firma chce, aby jej zákazníci boli spokojní. Šípka tiež smeruje od písmena A k písmenu Z, čo zase poukazuje na to, že na Amazone zoženiete úplne všetko čo vás napadne, a to od A až po Z.
Toyota
Mnohí ľudia vidia v logu Toyoty siluetu hlavy kovboja s neodmysliteľným klobúkom. V skutočnosti však logo spoločnosti znázorňuje to, ako cez ucho ihly prechádza niť. Je to pozostatok z minulosti, keď zakladateľ Sakiči Toyoda začínal ako výrobca automatizovaných tkáčskych stavov. Navyše z loga sa dajú vytvoriť jednotlivé hlásky, ktoré predstavujú názov automobilky.
Continental
Známy výrobca pneumatík má vo svojom logu šikovne zahrnutý ich hlavný produkt výroby. Prvé dve hlásky v logu spolu vytvárajú siluetu 3D pneumatiky.
Formula F1
Ak sa pozorne pozriete na biele miesto medzi písmenom F a červenými pruhmi v logu, môžete tam zbadať číslo 1. Červené pruhy majú symbolizovať vysokú rýchlosť, ktorá je neodmysliteľne spätá s týmito najprestížnejšími automobilovými závodmi.
Logo populárnej internetovej stránky, ktorú používajú ľudia na nahrávanie fotografií, vyzerá…
Nahlásiť chybu v článku