Prvá nemecká elektro diaľnica, známa ako eHighway, je otvorená neďaleko Frankfurtu. A nie, neznamená to, že vstup sem majú povolené len elektromobily. Tento systém v skutočnosti len na diaľnicu zavádza koncept, ktorý poznáme už celé roky v mestách. Kamióny sa tu totiž môžu napojiť na trolejové vedenie a tým pádom nemusia na elektrifikovanom úseku využívať dieslové motory.
Vývoj diaľnice pritom nebol nijak zvlášť náročný, keďže išlo len o inštaláciu trolejového vedenia nad cestu. CNN uvádza, že diaľnica zatiaľ existuje len na 10 kilometrovom úseku. Hybridné kamióny, ktoré sú na tomto úseku testované majú elektrické aj dieslové motory. Siemens podobnú diaľnicu už otvoril aj vo Švédsku. Tu sa však vyskytovala len na súkromných cestách a išlo o testovacie miesto pre takéto kamióny.
Začína sa v malom
Cieľom takejto diaľnice je pochopiteľne zredukovať využitie spaľovacích motorov, a tak znížiť emisie. Pre kamionistov je to však tiež výhodná ponuka, keďže týmto spôsobom ušetria na palive. Desaťkilometrový úsek, kde bola diaľnica otvorená sa nachádza medzi frankfurtským letiskom a miestnou priemyselnou zónou. Toto miesto je pravidelne veľmi vyťažené, a tak ide o skvelý úsek, kde by sa mala redukcia emisií začať.
Nemecká vláda investuje približne 70 miliónov do kamiónov, ktoré budú môcť tento systém užívať na pravidelnej báze. Už onedlho by mal byť tento úsek predĺžený. Podľa spoločnosti Siemens môže kamionista ušetriť na takejto diaľnici až 20-tisíc eur. Podobnú diaľnicu môžeme nájsť aj neďaleko amerických prístavov v LA a Long Beach. V Spojených štátoch budú môžno tiež diaľniciam dominovať aj elektrické kamióny Tesla.
SME, CNN
Nahlásiť chybu v článku