Foto: NASA, Event Horizon Telescope

Aj napriek tomu, že hovoríme o mimoriadne významnom prelome vo svete vedy, humor a marketing na seba nenechali dlho čakať.

Historicky prvá fotografia čiernej diery, ktorá sa v priebehu niekoľkých dní stala najvirálnejšou témou, je mimoriadne dôležitý objav nielen pre astronómiu. Svoju príležitosť však veľmi rýchlo zbadali (aj využili) internetoví zabávači či rôzne svetové značky, pre ktoré čierna diera vzdialená 54-miliónov svetelných rokov poslúžila ako perfektný reklamný ťah.

Článok pokračuje pod videom ↓

Vybrali sme pre vás niekoľko zaujímavých a zábavných reakcii, na prvú fotografiu čiernej diery.

Producenti X-Menov neváhali

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa JJkomiks.sk (@jjkomiks.sk),

Producenti nadchádzajúceho filmu zo sveta X-Menov nezaváhali a využili tento objav vo svoj prospech. Vkusný plagát k filmu X-Men: Dark Phoenix tak doplnila miniatúra čiernej diery. Napriek tomu, že si tvorcovia nepriamo požičali tento nebeský úkaz, stále dokázali vytvoriť presvedčivý výsledok, ktorý nie je silený ani vtieravý.

IKEA opäť nesklamala

Veľmi smart reklamou (ne)prekvapila IKEA. Tento gigantický predajca nábytku má totiž vždy veľmi vtipné reakcie na aktuálne dianie a tak sa stáva učebnicovým príkladom toho, ako využiť internet vo svoj prospech. „…iba pár kilometrov od vás, v obchodných domoch IKEA, sa objavil ďalší nový úkaz. Predstavujeme vám exkluzívnu fotku,píše IKEA vo svojom facebookovom príspevku.

Miesto si našli aj mémy

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa TheGoldenShotgun SK (@thegoldenshotgun_sk),

Samozrejme, že priestor si našiel aj tradičný, celkom jednoduchý humor, ktorý však trafil do čierneho. A to doslova. Síce „východné vyjadrenia“ už veľmi aktuálne nie sú, no autorovi jednoznačne patrí uznanie za kreativitu.

Viac filmov, viac čiernych dier

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Film Europe SK (@filmeuropesk),

Pozoruhodné je, že za prostriedok svojho marketingu si nezobrali 54 miliónov svetelných rokov vzdialený objekt len tvorcovia X-Menov, ale aj ľudia z Film Europe. Do slovenských kín totiž už čoskoro príde film High Life, v ktorom si hlavné úlohy zahrali Robert Pattinson a Juliette Binoche. Strhujúce sci-fi sa však tiež netají svojim prepojením s vedeckým objavom.

Viral ako viral

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa NIK Servis (@nik_servis_),

Viral ako viral. V posledných dňoch otriasol internetom vymakaný fotoaparát, ktorým disponujú nové smartfóny od Huawei, P30 a P30 pro. Podobne ako čierna diera, aj tento produkt sa stal pomerne rýchlo virálnym a tak opäť patrí autorovi obrázku chvála za vtipný nápad. Desaťnásobný zoom, ktorým sa smartfón môže popýšiť síce nedostačuje na to, aby prekonal takúto vzdialenosť, no aj tak je stále veľmi pôsobivý.

Karamelová ilúzia

Alebo žeby za všetkým stáli obľúbené Dunkin‘ Donuts a žiadna čierna diera neexistuje? Zrejme nie, no i tak je podobnosť nepopierateľná. Čierna diera v galaxii M87 sa skutočne tak trochu ponáša na roztopenú cukrovú bombu z malej planéty, ktorá mala šťastie a vznikol na nej život.

Uložiť článok

Najnovšie články