Ukázali to údaje európskej spoločnosti Transport & Environment. Je to prvýkrát, čo sa firma, ktorá neprevádzkuje uhoľné elektrárne, dostala na vrchol rebríčka. V prvej desiatke znečisťovateľov je okrem Ryanairu sedem uhoľných elektrární v Nemecku a po jednej v Poľsku a Bulharsku.
Údaje odhalili, že emisie oxidu uhličitého (CO2) spoločnosti Ryanair v minulom roku vzrástli o 6,9 %. Aerolínie pritom tvrdia, že sú „najzelenšia a najčistejšia letecká spoločnosť v Európe“.
Írsky nízkonákladový dopravca vo svojom vyhlásení napísal, že „cestujúci spoločnosti Ryanair vyprodukovali nižšie emisie CO2 na kilometer ako ktorákoľvek iná letecká spoločnosť“.
Najväčšie nízkonákladové aerolínie v Európe v minulom roku odštartovali novú politiku v oblasti životného prostredia, v rámci ktorej svojim zákazníkom ponúknu možnosť kompenzovať „uhlíkové náklady“ na svoje lety.
Európska únia sa od roku 2012 snaží kontrolovať emisie z leteckej dopravy prostredníctvom systému obchodovania s emisiami (ETS), ktorý spustila už v roku 2005. V rámci tohto systému je stanovený strop na celkové množstvo určitých skleníkových plynov a firmy, ktorých sa to týka, môžu prijímať emisné kvóty, nakupovať ich alebo podľa potreby s nimi obchodovať.
Môžu tiež nakupovať obmedzené množstvo medzinárodných kreditov z projektov na úsporu emisií vo svete.
Letecký priemysel tiež zavádza vlastné iniciatívy. Prvým krokom je schéma znižovania emisií oxidu uhličitého v medzinárodnom letectve, ktorá vyžaduje, aby letecké spoločnosti monitorovali a hlásili svoje emisie od tohto roku. Naplno sa tento systém rozbehne v roku 2021.
Európska únia tvrdí, že bez prijatia potrebných opatrení by sa emisie CO2 z leteckej dopravy do roku 2050 zvýšili až o 300 %.
Nahlásiť chybu v článku