Facebook sa snaží byť čoraz viac transparentný. Aj preto sa rozhodol, že zavedie novú funkciu, vďaka ktorej budete vedieť, prečo vám zobrazil daný príspevok. Čoskoro sa preto začne pri niektorých príspevkoch objavovať tlačidlo s textom: Prečo vidím tento príspevok? (why am I seeing this post?).
Ako informuje portál mashable.com, tento nástoj je podobný tomu, ako tlačidlo: Prečo sa mi zobrazuje táto reklama? Po kliknutí na nové tlačidlo sa dozviete informáciu, prečo vám Facebook zobrazil práve tento konkrétny post.
Vysvetlí vám napríklad, že vaši priatelia reagovali, či sa im páči tento príspevok, a tak vám ho Facebook ponúka práve preto, že predpokladá, že aj vás by mohol zaujať.
Facebook do rozhodovania o tom, čo vám má zobraziť, zapája veľké množstvo algoritmov. Na základe tejto informácie sa tak dozviete teda viac o tom, na čo reagujú vaši priatelia, či stránky, ktoré sa vám páčia.
Zmeny aj v informáciách o reklame
Sociálna sieť takisto ohlásila zlepšenie nástroja týkajúceho sa zobrazenia platených reklám. Aj ten sa dočká zmien. Vďaka novému nástroju budete vidieť, prečo ste na zobrazenie reklamy boli vybraní práve vy.
Oba nástroje, aj ten čo sa týka zobrazených príspevkov, aj ten čo sa týka reklamy, budú sprístupnené po kliknutí na konkrétne tlačidlo. Facebook uvádza, že proces sa bude odohrávať bez odhalenia identifikovateľných informácií a bude slúžiť iba pre pochopenie toho, ako proces zobrazenia prebehol.
Ako uvádza portál Independent, produktová manažérka spoločnosti Facebook Ramya Sethuraman, píše na svojom blogu: „Obe tieto aktualizácie sú súčasťou našich pokračujúcich investícií do poskytovania väčšieho kontextu a kontroly nad Facebookom. Budeme aj naďalej počúvať vašu spätnú väzbu a priebežne vyvíjať tieto funkcie.“
independet.co.uk, mashable.com
Nahlásiť chybu v článku