Je preto pochopiteľné, že mnoho rodičov sa snaží proti tomuto trendu bojovať. A v boji proti digitálnej ére nie sú sami. Na Novom Zélande sa zapojila aj sieť reštaurácii McDonald’s. Bežné hračky, ktoré deti dostávali k Happy Mealu, boli nahradené knihami britského autora Roalda Dahla, ktorý má na konte príbehy ako napríklad Matilda, BFG či Charlie a továreň na čokoládu.
Na postavách Dahla vyrastalo mnoho rodičov, ktorí budú tento nápad určite kvitovať. Predstaviť ich pomocou takejto kampane novej generácii určite nie je na škodu. Knihy nerozvíjajú deťom len slovnú zásobu, ale zároveň stimulujú aj ich fantáziu. Nehovoriac o mnohých ďalších benefitoch čítania, ktoré snáď ani nemusíme zmieňovať.
Tento krok je určite dobrým spôsobom, ako napraviť štatistiku čítajúcich mladých ľudí. Tých totiž ubúda a nielen na Novom Zélande. Samozrejme, že sú to rodičia a nie korporácie, kto by mal deti viesť k čítaniu, no aj napriek tomu, ide o pozitívnu zmenu. Knihy v Happy Mealoch pomáhajú deťom zachovať si inteligentnú zvedavosť a neprepadnúť displeju.
Zároveň sú však aj omnoho menej záťažové pre životné prostredie, ako plastové hračky. Tie by poputovali na skládky alebo priamo do oceánov. Pri knižkách si môžeme byť istí, že ostanú tešiť svojich majiteľov v poličkách.
boredpanda.com
Nahlásiť chybu v článku