Startupová spoločnosť vyrába bicykle, za ktoré si bezmála zaplatíte aj tritisíc eur. Niektoré mechanizmy sú však krehké a tak sa často stávalo, že kuriérska spoločnosť doručovala poškodený tovar. Keďže je ale spoločnosť VanMoof k zákazníkom férová, tovar samozrejme vymenila. Problém s doručovaním bol však tak enormný, že sa ho VanMoof rozhodol riešiť veľmi zaujímavým spôsobom a okamžite znížil poškodenia dodávok o 80%.
Bol to veľmi prostý a netradičný nápad, ktorý ale ich podnikanie zachránil. Svoje bicykle totiž začali baliť do falošných škatúľ od televízorov. Tie sú jednak spratnejšie, no zároveň uchovajú produkt dostatočne chránený pred možným (a veľmi pravdepodobným) poškodením.
Čo prinúti kuriéra správať sa k tovaru opatrne?
Samozrejme drahá technika. A aj napriek tomu, že tieto bicykle sú drahou technikou, doručovacie spoločnosti sa predsa len správajú k televízorom s väčším rešpektom ako k bicyklom. Nápad to bol teda jednoduchý a uplatnil sa. VanMoof svoje bicykle balí do obalov od televízorov a kuriéri sa k nim správajú šetrne. Napriek tomu, ak si škatuľu obzriete pozornejšie zistíte, čo sa v nej nachádza.
VanMoof však chcel svoju taktiku aj tak udržať v tajnosti najdlhšie, ako sa to len dalo. Pokiaľ totiž túto taktiku začnú opakovať aj iné spoločnosti, bude čoraz menej efektívna. Netrvalo dlho, kým do ich predajne zablúdili novinári a tajomstvo predsa len zverejnili. Spoločnosť reagovala športovo, a to nasledovným Tweetom: „Dúfali sme, že si našu taktiku zachováme ako tajomstvo, no @jasongay mal iné plány. Hlavne to nevravte ľudom z FedExu.“
boredpanda.com
Nahlásiť chybu v článku