Foto: Pixabay

Ste aj vy jednou z takýchto osôb?

Niektorí ľudia sú väčšinu svojho času niekde v priestore mimo svojho domova. Chodia na koncerty, navštevujú reštaurácie, nakupujú. Sú až príliš zvyknutí na takýto štýl života a myslia si, že rutina nie je pre nich. Alebo možno aj áno, len o tom akosi nevedia. Podľa najnovšieho výskumu má každý skupinu miest, ktoré navštevuje na pravidelnej báze. Aby sme boli presnejší, je ich presne 25.

Článok pokračuje pod videom ↓

Táto štúdia začala v malom merítku. Výskumníci z Anglicka a Dánska pomocou dát zo smartfónov sledovali pohyb 850 vysokoškolských študentov počas dvoch rokov. Mapovali ich zastávky v priebehu dňa použitím GPS a Wi-fi a zistili, že síce študenti navštevujú nové miesta, väčšinu svojho času trávia na sotva 25 miestach, na ktoré sa vracajú pravidelne.

High Park Blossom

Ich správanie odkazovalo na aktívny spôsob života študentov a život v univerzitnom priestore. No po tom čo výskumníci rozšírili štúdiu na vzorku 40 000 ľudí z celého sveta s rôznymi štýlmi života, prišli k rovnakému záveru. Ľudia sa stále kolísajú medzi záujmom a lenivosťou, objavovaním a komfortom. Zdá sa, že navštevovanie rovnakých 25 miest im poskytuje šťastnú rovnováhu.

Mnoho vedcov v minulosti skúmalo pohyb ľudí, ale väčšina štúdií sa zameriavala len na obdobie jedného dňa či týždňa. V tomto prípade sa po prvýkrát jedná o štúdiu trvajúcu niekoľko rokov. Zároveň ľudia nezačali navštevovať viac miest na pravidelnej báze v prípade, že mali viac voľného času. Tak isto sa neznížil počet, ak mali voľného času menej.

Tieto miesta sa zvyknú meniť najmä keď sa sťahujeme, meníme fitko alebo skúšame nové reštaurácie. S každým novým miestom, ktoré sa nám zapáči, zo „zoznamu“ postupne niektoré vypadne. Zdá sa, že ľudia jednoducho nemajú mentálnu kapacitu na viac, ako 25 miest. Rovnako ako nemáme kapacitu na viac než 150 priateľov.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Sputnik Việt Nam (@sputnik_vietnam),


To by mohlo mať dôsledky na to, ako sú navrhované mestá, ako vlády zvládajú epidémie chorôb a iné druhy štruktúr. Ale tiež to, akým spôsobom ľudia premýšľajú o svojom vlastnom pohybe. Navštevované miesta si začnú dôkladnejšie vyberať.

Prostredie, v ktorom sa denne pohybujeme, dokáže mať vplyv na naše správanie, myseľ a fyzické zdravie. Preto sa firmy neustále snažia vytvárať pracovné prostredie priaznivé pre kreatívne fungovanie a spoluprácu. Príklad v tomto prípade môžeme nájsť vo firmách ako je Google či Amazon, ktorý sa rozhodli poňať pracovný priestor ako ihrisko alebo dažďový prales.

curiosity.com
Uložiť článok

Najnovšie články