A tým je železnica. Používa sa najmä s cieľom prepravy nákladu, avšak sezónne prepravuje aj turistov. Vlak, ktorý tu premáva, je jedným z najdlhších na svete. Železnica vznikla kvôli objaveným ložiskám železnej rudy, a tak si dokážete predstaviť, aký náklad vlak prepravuje. Poriadne ťažký. Z toho dôvodu 220 vagónov zvyknú ťahať 3 až 4 dieslové rušne.
Tie majú výkon, ktorý presahuje 2 000 kilowattov. Pre porovnanie, dieslová Toyota Corolla má 66 kilowattov. Vlak, ktorý sa rúti cez saharskú púšť v Mauritánii, preváža zvyčajne okolo 22-tisíc ton železnej rudy. Občas cestuje aj celý deň, nie kvôli veľkej vzdialenosti, ale kvôli ťažkému nákladu a rýchlostnému obmedzeniu v podobe 50 km/h.
Okrem toho, že vo výnimočných prípadoch vlak ťahá aj osobné vozne, ľudia ho môžu využívať vždy. Môžu sa odviezť aj v nákladných vozňoch, pokiaľ im neprekáža, že sú plne naložené rudou.
Nie je to však príjemný zážitok, keďže cesta trvá dlho, do očí vám neprestajne fúka piesok a teploty poľahky presahujú hranicu 40°C. Vlak premáva už od 60. rokov a za ten čas sa stal neodmysliteľnou súčasťou krajiny. Využívajú ho aj miestni obchodníci, pre ktorých je jediným spôsobom prepravy.
Ak sa chcete na vlastné oči presvedčiť, ako vyzerá takýto vlak, pozrite si toto video:
nytimes.com
Nahlásiť chybu v článku