Coca-Cola predáva vodu Glacéau Smartwater, ktorej globálnou tvárou je herečka Jennifer Aniston. V týchto dňoch sa dostáva na pulty u našich českých susedov, u nás je dostupná cez internetové obchody. Glacéau Smartwater vzniká premenou minerálnej vody na paru, ktorá je následne kondenzovaná a je obohacovaná o minerály.
Na stránke itesco.sk sa uvádza, že Glacéau Smartwater je moderný spôsob osvieženia pre všetkých, ktorí sú zvedaví, a vyznávajú dynamický „24/7 – non-stop – bláznivý všetko alebo nič – vždy pripojený“ životný štýl a je tým správnym spoločníkom na celý deň. Nielen, že má krásnu fľašu, ale ako skvelo vyzerá, tak aj skvelo chutí. Je SMART, pretože je tak vytvorená.
Je jasné, že cieľom výrobcov aj predajcov je zisk. Avšak povyšovať obyčajnú vodu na viac smart ako napríklad pitie vody z vodovodného kohútika, je niečo, s čím sa len ťažko dá stotožniť. A pri cene na úrovni 1,29 eur za 600 ml obyčajnej vody, je zrejmé, že najviac chytrý bude predajca, keď sa mu podarí takúto vodu zákazníkovi predať.
Ak budete piť túto vodu, chytrejší nebudete, uvádza výživová poradkyňa Rebecca McManamon. Aby sme boli objektívni, Coca-Cola nikde neuvádza, že by vás mala táto voda urobiť chytrejšími, aj keď slovo smartwater to evokuje. Zmieňuje sa ale o skvelej chuti, ktorá je však pri vode subjektívna a tiež hovorí o pridávaní elektrolytov, ktoré majú údajne na jej chuť vplyv. Pre zdravie ale neurobia nič.
V súvislosti s Glacéau Smartwater je Coca-Cola kritizovaná tiež preto, že je potrebné vynaložiť veľké množstvo energie na to, aby bola voda odparená, potom skvapalnená a následne ešte mineralizovaná. Tento proces je z technologického hľadiska úplne zbytočný a je jasné, že slúži iba na marketingové ciele. Navyše je balená do plastových fliaš, čo sa v dnešnej dobe, kde je používanie plastov stále väčším problémom, rozhodne nedá označiť ako „smart“.
zive.cz
Nahlásiť chybu v článku