Preprava po železnici z Číny aj cez Slovensko sa obnovila po vyše ročnej prestávke. Cesta vlaku z čínskeho Dalianu cez Rusko a Ukrajinu až na Slovensko trvala celkom 17 dní. V desiatkach kontajneroch vezie vlak tovar, ktorý bude teraz smerovať buď po železnici, alebo kamiónovou dopravou ďalej k zákazníkom do celej strednej Európy.
Tento vlak je podľa ministerstva dopravy vôbec prvým, ktorého trasa vedie cez takmer celé územie Slovenska. Pred samotným príchodom do Bratislavy je však nevyhnutná prekládka kontajnerov medzi širokým a európskym železničným rozchodom. Slúži na to terminál kombinovanej dopravy Dobrá pri slovensko-ukrajinských hraniciach.
Podľa veľvyslanca Lina je dĺžka tejto novej trasy oproti pôvodnej kratšia a efektivita prekládky je vyššia. „Verím tomu, že prevádzkovanie tohto uceleného vlaku spôsobí, že spolupráca Slovenska a Číny v dopravno-logistickej oblasti bude ešte väčšia,“ opísal Lin.
Čínska komunikačno-dopravná asociácia predpokladá v roku 2018 prepraviť cez Slovensko približne 500 ucelených vlakov z Číny do Európy. V roku 2020 chce pritom Čína vypraviť 5000 takýchto vlakov za rok, asi 2000 z nich by mohlo prechádzať práve cez Slovensko.
Na východe Slovenska sú zároveň podľa ministerstva pripravené aj projekty vybudovania logistického a obchodného zázemia pre nákladné vlaky, čo by prinieslo okrem zvýšenej zamestnanosti aj rozvoj obchodu a s tým spojené príjmy pre Slovensko.
Pozri aj: Poľská architektka si splnila sen a v Tatrách postavila horskú dedinku ako z rozprávky
TASR
Nahlásiť chybu v článku