Čomu by ste sa mali na pracovnom pohovore rozhodne vyhnúť?

Akokoľvek sa môžete na pracovný pohovor pripraviť, stále sa nájde niečo, čo vás nemilo prekvapí. Možno aj tá na prvý pohľad malá a nepodstatná vec vám úplne môže zmariť vaše šance. Určite nezabránite všetkému – napríklad neovplyvníte, či sa vášmu nastávajúcemu šéfovu bude pozdávať vôňa vášho parfému, niektoré veci však ovplyvniť dokážete. Aké sú teda podľa rôznych prieskumov najčastejšie veci, ktoré dokážu na pracovnom pohovore všetko pokaziť?

Článok pokračuje pod videom ↓

#1 Byť nezdvorilý k sekretárkam alebo iným zamestnancom

Podľa rôznych uskutočnených prieskumov sa práve tento bod dostal na prvé miesto. Jednoduchá rada? Snažiť sa nebyť nezdvorilý k ostatným zamestnancom a neuraziť ich v prvých sekundách. Za prvé, možno to budú vaši budúci kolegovia, tak načo si hneď vytvoriť zlé vzťahy? Za druhé, ak šéf uvidí vaše nemiestne správanie, určite vám to na šanciach nepridá.

#2 Pozeranie sa do mobilu

Žijeme v dobe, kedy nám jednoducho naše smartfóny nedovolia, aby sme ich pustili z ruky. Neustále kontrolujeme správy či novinky na sociálnych sieťach. A taktiež, neexistuje lepší spôsob, ako vyjadriť nezáujem, znudenosť či dokonca pohŕdanie ostatnými. Preto odložte svoj mobil do kabelky alebo do vrecka a snažte sa to tých niekoľko minút vydržať aj bez neho.

unsplash.com

#3 Zlá hygiena

Na pracovnom pohovore určite chceme urobiť dobrý dojem a zapôsobiť na ostatných. Veľkú úlohu v tom hrá aj náš zovňajšok – či sme vhodne oblečení, či je naše oblečenie čisté a uhladené – nie potrhané alebo špinavé… No tiež aj to, či sme dbali na našu hygienu a doslova sa predtým umyli, použili dezodorant a urobili zo seba, ako sa hovorí, „dôstojného človeka“. Úpravu nášho zovňajšku by sme teda rozhodne nemali brať na ľahkú váhu.

#4 Skákanie do reči

Ďalšia, pre mnohých veľmi neznesiteľná vec. Skákanie do reči a prerušovanie niekoho, keď hovorí, je prísne zakázané v každej situácii a na pracovnom pohovore to platí dvojnásobne. Počkajte, kým váš budúci šéf (alebo ktokoľvek, kto bude viesť pohovor) dorozpráva, počkajte, kým vám položí celú otázku a až tak reagujte.

#5 Neskorý príchod

Tento bod zrejme nebude až takým prekvapením. Veď koľkí z nás tak veľmi neznášajú, ak osoba, s ktorou sme si dohodli schôdzku mešká? Je to neprofesionálne a rozhodne vás to nevykreslí v tom najlepšom svetle. Keďže vy ste ten, čo sa uchádza o prácu, vy by ste si mali dať tú námahu prísť načas. Pamätajte, vy tam idete predsa kvôli nim, nie oni kvôli vám. Preto vyraziť z domu o päť minút skôr môže byť to, čo vás zachráni.

unsplash.com

Pozri aj: Efekt prvej a poslednej sekundy: Skvelý psychologický trik, vďaka ktorému zanecháte v ľuďoch vždy dobrý dojem

bustle
Všetko začína v tvojej hlave
Uložiť článok

Viac článkov