Predstavte si, že ste 5-ročné dievčatko a idete s mamou nakupovať. No všetky „cool“ vecičky sú len pre chalanov. No nenaštvalo by vás to? To predsa nemôže ostať len tak bez povšimnutia! Preto treba výrobcu oblečenia upozorniť na tento nedostatok. Presne tak, ako to urobila Alice.
Nakupovanie s deťmi nebýva vždy jednoduché. Okrem toho, že sa rodičia musia cvičiť v trpezlivosti, poriadne im to prevetrá peňaženky. Beth Jacobs, mama 5-ročnej Alice z Washingtonu, to má však ešte o trošku komplikovanejšie, ako ostatní rodičia.
Alice má vyhranený vkus. Túžila po Pokémonoch, superhrdinoch a dinosauroch. Ale všetky tieto motívy boli len na tričkách pre chlapcov. Preto sa Alice rozhodla osloviť priamo výrobcu, či by nemohol podobné tričká navrhnúť aj pre dievčatá.
Mama ju v jej nápade podporila. Dcérke vyskúšala chlapčenské tričko so superhrdinom, no veľkosť jej nesedela. Beth sa so svojou skúsenosťou podelila s Washington Post: „Alice nie je jediným dievčaťom v okolí, ktoré má rada dobrodružné motívy. Spolu so svojimi kamarátmi – ako chlapcami, tak aj dievčatami – milujú zvieratá a superhrdinov, pretekárske autíčka, šport a dobrodružstvá. V ich veku ešte nerobia rozdiely medzi pohlavím.“ Beth sa taktiež čuduje tomu, že dievčatkám sa „vtĺkajú do hlavy“ motívy s domácimi zvieratkami, lízankami a bábikami, zatiaľ čo divé zvieratá sú len pre chlapcov. Niečo sa s tým musí urobiť.
Keď sa Alice vrátila domov a videla mamu objednávať z e-shopu značky Gap oblečenie pre svojho brata, zaumienila si, že aj ona chce mať tričko s obľúbenou komixovou postavou. S maminou pomocou napísala módnemu gigantu takýto list: „Volám sa Alice Jacob a mám takmer 5 a pol roka. Páči sa mi tričká so Supermanom a Batmanom a taktiež tričká s pretekárskymi autíčkami. Všetky tričká pre dievčatá sú ružové, s princeznami a podobnými motívmi. Ale tričká pre chlapcov sú skutočne „cool.“ Majú Supermana, Batmana, rock and roll a šport,“ píše so zanietením. „A čo dievčatá, ako ja a moja kamarátka Olivia? Mohli by ste aj pre nás urobiť také „cool“ tričká, prosím vás? Alebo nespravili by ste namiesto oddelení pre chlapcov a dievčatá jednoducho len oddelenie pre deti? Ďakujem vám.“
V skutočnosti dievčatko dostalo geniálnu myšlienku. Nápad vytvoriť oddelenie „pre deti“ je jednoducho perfektný. Nie všetky reakcie na list malej Alice však boli priaznivé. Navrhujú Beth, aby si ušila dcéru oblečenie sama, alebo aby sa obrátila na iné obchody, ktoré jej budú schopní splniť túto požiadavku. Ale matka dievčaťa tvrdí, že nie každý si môže dovoliť zaplatiť 34 dolárov za tričko kúpené v špeciálnom e-shope.
Mama je hrdá na Alice. Jej dcéra sa nebojí byť sama sebou. Je to jedna z jej „superschopností.“ Táto skúsenosť mame pripomína, že všetky deti sú jedinečné. Niektoré dievčatá túžia stať sa prezidentkou, niektorí chlapci túžia po balete. Príslušnosť k pohlaviu nikomu nemôže diktovať, čo môže robiť, a čo nie. Beth dúfa, že významné módne značky, ako je Gap, sa budú zaoberať touto myšlienkou. Veď všetky deti túžia byť superhrdinom a zaslúžia si oblečenie, ktoré bude reflektovať to, čím naozaj sú.
Zatiaľ však od značky Gap neprišla žiadna odpoveď. Alice však dúfa, že raz bude aj pre ňu navrhnuté tričko, v ktorom zažiari. Alica, si hviezda!
Možno sa prosba malého dievčaťa zdá naivná a zbytočná. Veď v skutočnosti je to jedno, čo máme na sebe. Ale deti a ich želania treba brať vážne. Pre nich je to to najdôležitejšie na svete.
Pozri aj: 7 ročné dievča poslalo žiadosť o zamestnanie do Google. Odpoveď, ktorá jej prišla je na nezaplatenie
interez.sk (MichaelaG), babble.com
Nahlásiť chybu v článku