Foto: Pixabay

Ukryté medzi bežnými podmienkami používania sa nachádzali aj veľmi netradičné informácie. Aj preto si vždy treba čítať aj drobné písmo.

V dnešnej dobe už takmer každý stavia na istotu v prípade zmluvných podmienok. No práve v týchto dňoch je dôležité, aby ste si prečítali každý jeden detail, pretože nikdy neviete, čo má druhá strana za lubom. A vďaka vlastnej nepozornosti sa môžete dostať do nemalých problémov alebo minimálne do nepríjemnej situácie. Svoje o tom vedia aj používatelia Wi-Fi zdarma, ktorí, tak ako väčšina, neboli veľmi pozorní.

Článok pokračuje pod videom ↓

Pokiaľ by sme mali byť úprimní, musíme si priznať, že podmienky používania nečíta naozaj nikto. V prípade nájomnej zmluvy či upísania duši leasingovej spoločnosti už bývame opatrnejší, no stále nie dostatočne. Mali by ste byť opatrnejší, pretože aj týchto 22 000 ľudí podmienky len preletelo. A upísali sa k tisícim hodinám verejnoprospešných prác výmenou za Wi-Fi zdarma. Spoločnosť Purple, ktorá sa zaoberá poskytovaním verejného bezdrôtového pripojenia, sa rozhodla poukázať na túto problematiku, tým že k hotspotom pridala aj netradičné podmienky používania. Tie, samozrejme, nikto nečítal. Medzi tie najbežnejšie pravidlá boli nenápadne zamiešané aj tieto odrážky:

Používateľ môže byť požiadaný spoločnosťou Purple k vykonávaniu verejno-prospešných prác v počte 1000 hodín. Práce môžu zahŕňať nasledovné:

  • Čistenie miestnych parkov od zvieracích výkalov
  • Poskytovanie lásky túlavým mačkám a psom
  • Manuálne odstraňovanie kanalizačných poklopov
  • Čistenie prenosných toaliet na miestnych festivaloch a podujatiach
  • Farbenie slimačích ulít pre zdôraznenie ich existencie
  • Odstraňovanie žuvačiek z pouličných priestorov
Pixabay

Túto informáciu si za celé dva týždne od jej vzniku všimol len jediný človek. Samozrejme, spoločnosť nemieni nikoho nútiť k podobným prácam, účelom bolo niečo celkom iné. Chcela poukázať na to, aké je dôležité si čítať tieto informácie práve preto, aby sa do podobnej situácie nič netušiaci ľudia nedostali. CEO spoločnosti Purple, Gavin Wheeldon, sa k celej kauze vyjadril: „Používatelia free Wi-Fi si musia čítať podmienky používania, pokiaľ sa chcú pripojiť k sieti. S čím súhlasia, koľko dát zdieľajú a koľko možností dávajú poskytovateľom. Náš experiment poukazuje na to, čo sa môže stať, pokiaľ by niekto mal naozaj zlé úmysly.“ Možno nabudúce bude 22-tisíc ľudí omnoho opatrnejších.

Pozri aj: Sociálny experiment: Umelci nechali ležať na zemi v Londýne 15 tisíc mincí. Pozrite sa, ako ľudia na to reagovali

unilad.co.uk
Uložiť článok

Najnovšie články