Prírodne katastrofy alebo udalosti spôsobené človekom, môžu situáciu v metropolách a preľudnených miestach ešte sťažiť. Závažne situáciu menia napríklad vojenské prevraty, extrémne búrky a výkyvy počasia, alebo len nemožné množstvo ľudí snažiacich sa dostať do hromadnej dopravy. Ak ste si niekedy vzdychli, že v električke, do ktorej ste nastúpili, je to ako v „sardinkárni“, presvedčíte sa, že tam ešte vždy bolo dosť miesta. Nasledujúce fotografie z celého sveta vám ukážu, že napriek tomu, že na Slovensko často nadávame, je to krásne miesto a žije sa tu dobre.
Tisícky ľudí denne v Bangladéši dochádza do práce loďou. Na tejto snímke obyvatelia mesta Dhaka vytiahli na loďkách dáždniky.
Iní sa zas radšej zvezú vlakom.
Niektorí vyzerajú, že si jazdu užívajú.
Bezpečnostné prehliadky v Pekingu počas hodín, kedy sa najviac ľudí presúva do práce alebo z práce, poriadne preveria trpezlivosť. Tieto prehliadky boli zavedené kvôli útoku z 22. mája v Číne v provincii Xinjiang.
Peking taktiež bojuje so závažným znečistením ovzdušia, čo núti ľudí si cestovať do práce cez oblaky smogu.
A ak by ste sa v Pekingu chceli len tak prejsť, nikdy nie ste sami. Vždy vám bude robiť spoločnosť kvantum ďalších ľudí.
Prudké dažde zaplavili Indické mesto Guwahati, napriek tomu sa jeho obyvatelia musia lopotiť do práce.
Predstavte si, že by ste mali byť zaseknutí v tomto vlaku v Mumbaji.
V Bangkoku je na jar náročné dostať sa do práce kvôli všadeprítomným vojakom.
Ani Ukrajina to v poslednom období nemala jednoduché a nebolo ničím výnimočným vidieť na ulici tanky.
Nastúpiť na vlak v Colombe, najväčšom meste Srí Lanky, si vyžaduje istú dávku trpezlivosti.
Vo Vietname sa pohybuje viac ako 37 miliónov motoriek. Viete si predstaviť, ako to vyzerá v meste Ho Chi Minh, keď potrebujete niekam cestovať?
V najväčšom meste Afriky, v Lagose, žije 21 miliónov ľudí. V roku 1970 to bolo len 1,4 milióna obyvateľov. Iste si teda viete predstaviť, že premávka je tam poriadne hustá.
V roku 2010 šoféri minibusov zorganizovali v Keni štrajk. Obyvatelia boli nútení hľadať náhradné riešenie a tým boli vlaky. Ako môžete vidieť, nebolo to jednoduché.
Preľudnenie je v Egypte, na tomto obrázku konkrétne v Káhire, nemalým problémom. Miestami je ťažké rozoznať, kde končia cesty a kde začína trh.
Aj v Brazílii šoféri autobusov štrajkovali. Takto to vyzeralo na stanica metra.
Sao Paulo je miesto, kde sa ľudia bežne stávajú súčasťou najväčších dopravných zápch. Táto stanica metra je tak trochu preplnená, nemyslíte?
Zatvoriť dvere v tomto prípade naozaj nie je hračka.
A cestovanie autobusom nie je o nič lepšie.
V Jakarte v Indonézii je možné (alebo nutné) odviezť sa aj na „nose“ vlaku.
Deti predsa odviezť do školy treba. Ale viesť ich toľko na jednej motorke nevyzerá vôbec zábavne.
Ešte stále je to však nič v porovnaní s týmto štýlom cestovania vlakom, aký sa aplikuje v Jave Indonézii. Pevne sa držte.
Ani silný lejak neodradí týchto odvážlivcov od cestovania napríklad aj na streche autobusu.
A takto vyzerá presúvanie ľudí po tom, čo Filipíny zasiahol silný tajfún.
Takto to vyzerá na stanici Grand Central v New Yorku počas dopravnej špičky.
Po tom, čo New York postihol hurikán Sandy, bolo náročné dostať sa do tunela Holland. Vodiči museli pretrpieť okrem iného poriadne kolóny.
Cesta do práce pre zamestnancov Google bola prerušená protestujúcimi na aprílový deň bláznov.
Snehová búrka v Calgary riadne otestovala trpezlivosť vodičov a ich pasažierov.
Štrajk prepravcov vo Francúzsku v roku 2007 spôsobil, že dostať sa do hromadnej dopravy bolo o niečo náročnejšie, než inokedy.
S vlakmi smerujúcimi do mesta a von z mesta to nebolo o nič ružovejšie.
Najbližšie, ak budete frflať na plné, alebo meškajúce električky či autobusy, spomeňte si, že niekde v Afrike je 21 miliónové mesto, kde nikdy nie sú prázdne cesty, alebo na Čínu, kde sa musíte prebíjať smogom a na žiadnej prechádzke nie ste sami.
Pozri aj: Tieto fotografie ukazujú, ako vidia svet ľudia, ktorí majú rôzne formy farbosleposti
interez.sk (Petra Sušaninová) thisisinsider.com
Nahlásiť chybu v článku