Doteraz platilo, že reklamné spoty mohli tvoriť 12 minút z hodinového vysielania televízií. Nové pravidlá majú dať možnosť vysielateľom flexibilne rozhodovať o množstve reklamy, ktorú majú k dispozícií využiť tak ako počas dňa, tak aj počas dôležitého prime timu.
Článok pokračuje pod videom ↓
Pri novinkách budú mať médiá v členských štátoch celkom 21 mesiacov na to, aby ich implementovali. O čo konkrétne pôjde?
Zákaz reklamy na tabakové výrobky sa rozšíri aj na e-cigarety, náboženské a detské programy nebudú môcť byť reklamou prerušené.
Televízie
- Reklamné vysielanie medzi 6. a 18. hodinou bude môcť tvoriť maximálne 20 percent podielu z celkového vysielania
- Rovnaký limit bude platiť aj v čase od 18. hodiny do polnoci
- Spravodajské programy a televízne filmy (okrem seriálov a dokumentov) budú môcť byť prerušené reklamou len každých 30 minút
Platformy s video obsahom
- Od roku 2020 budú musieť povinne odstraňovať obsah podnecujúci k násiliu a nenávisti (bude ju možné aj nahlásiť)
- Sponzoring a product placement budú musieť byť korektne označené
Streamingové platformy
- Netflix a Amazon budú musieť ponovom ponúkať minimálne 30 percent obsahu európskej tvorby (nie však, ak bude sledovanosť nízka či nebude možné sa k tvorbe dostať).
Celú novú smernicu si môžeš prečítať TU, náš slovenský Zákon o reklame zase TU.
Tento článok vznikol v spolupráci so StartItUp
Mediaguru.cz
Odporúčané články
Jana prekonala rakovinu prsníka: Ľudia mi radili, že mám jesť kôstky z marhúľ, jeden cyklus chemoterapie stál 5-tisíc eur
Boli sme v novej slovenskej automatizovanej predajni: Nakúpite tu nonstop, stačiť vám bude iba mobil. Takto to funguje
Exkluzívne: Bude pred Vianocami na pultoch dostatok vajec? Slováci nakupujú vyššie objemy nepredvídateľne, rásť bude aj cena
Len za 10 eur sa okúpete v horúcej vode: Našli sme termálne kúpele u našich susedov, o ktorých Slováci ani len nepočuli
Adéla o práci animátorky v Grécku: Bonusom bolo zarobiť si krásne peniažky, cestovka nám hradila stravu aj ubytovanie
Sovietov odpočúvali pomocou informačnej zlatej bane v mori. Realitný maklér prezrádza, čo si všímať pri kúpe bytu
Kovačič pre interez o projekte 360° a o 17. novembri: Bez slobodných médií sa nám krajinu nepodarí opraviť
Na oltár kropil svoje semeno a krv s cieľom splodiť „mesačné dieťa“. Raketový vedec NASA bol vodcom šialeného kultu
Na každého 1,5 metra pripadá jeden mŕtvy robotník. Suezský prieplav je jednou z najdôležitejších stavieb ľudstva
Najnovšie články
Knihy od interez.sk
Nahlásiť chybu v článku