Sledujú vaše oči
Pri výrobe jedálneho lístka sa využíva výskum fixácie ľudského oka. Reštaurácie teda dobre vedia, kam sa človek pozerá najviac a najdlhšie. A práve preto veľmi dobre vymýšľajú, kde do jedálneho lístka umiestnia pokrmy, ktoré chcú najviac predávať. Väčšina takýchto pokrmov putuje do ľavého horného rohu jedálneho lístka
Denné menu
Existuje však aj druhý spôsob, ako vám reštaurácie obmedzujú výber a je veľmi nenásilný. Ide o ponuku denného menu. Reštaurácia si sama vyberie pokrmy, ktoré do denného menu umiestni tak, aby to bolo pre ňu čo najvýhodnejšie. Dokonca vám dá na výber z niekoľkých variantov denného menu, prípadne špecialitu dňa. Náhodný výber to však nikdy nie je…
Hudba
Veľkým hráčom v psychologickej hre gastronomicky orientovaných podnikov je výber hudby, ktorá vám pri jedle bude hrať. Výskumy z univerzity v Leicesteri dokázali, že ak v podniku hrá klasická hudba, celkom určite tu miniete viac peňazí, pretože sa sami budete cítiť bohatší.
Budete si už na tieto triky dávať pozor?
Nahlásiť chybu v článku