Dennodenne sme bombardovaní desiatkami reklám a mnohými trikmi obchodníkov s cieľom, aby sme si zakúpili vybrané produkty, tovary či služby. Niektoré celosvetovo známe značky rozvíjajú vlastné marketingové stratégie, ktoré potom uplatňujú na trhoch v rôznych krajinách. Ich hlavným cieľom je samozrejme predať a ako sa ukazuje, ide im to dobre. Pozrite sa teraz aké marketingové stratégie volia jednotlivé spoločnosti len preto, aby ste si zakúpili práve ich produkt.
Red Bull
Red Bull má nadsadenú cenu na dvojnásobok oproti svojej konkurencie, čo z neho robí v očiach zákazníkov, prémiový produkt. Od obchodníkov požaduje, aby bol nápoj umiestňovaný na mnohých miestach po predajni, nielen v oddelení nápojov, čím sa stáva veľmi viditeľným.
Taxi Mike
Populárna kanadská taxi služba tlačí sprievodcov mestom, ktoré zahŕňajú kaviarne, bary, reštaurácie, kluby a ďalšie body záujmu. Takto nepriamo informuje potenciálnych zákazníkov, že na všetky tieto miesta sa dostanú, ak využijú služby tejto taxislužby.
HBO
Aby televízia podporila tretiu sériu seriálu Hra o tróny, umiestňovala na viaceré miesta tieň draka. Ľudia ho mohli objaviť napríklad na obálke časopisov, či na stranách novín. Tieň draka bol dokonca zobrazovaný aj na budovách, aby bol efekt ešte realistickejší.
Marlboro
Aj napriek tomu, že predaje cigariet Marlboro boli vždy na dobrých číslach, spoločnosť sa potýkala s jedným problémom. Ľudia sa naučili vyberať cigarety z obalu bez toho, aby vybrali škatuľku s cigaretami von z vrecka. To ale znamenalo, že ostatní ľudia naokolo nevideli značku cigariet. Marketingoví experti z Marlbora preto veľmi rýchlo prišli s novými škatuľkami na cigarety, ktoré sa otvárali z vrchu a pre vybratie cigarety už bolo potrebné vybrať celú škatuľku von z vrecka.
IKEA
Dlhé a zahnuté uličky nie sú v tomto obchode náhodou. Majú zabezpečiť to, aby zákazníci videli každý tovar viackrát a z rôznych uhlov. To podvedome zvýši túžbu zákazníka po danom tovare a to aj napriek tomu, že na prvýkrát ho tovar nezaujal.
Harley-Davidson
Tento slávny výrobca motocyklov sa môže pýšiť tým, že je na prvom mieste pokiaľ ide o tetovanie, ktoré obsahuje nejaké logo firmy. Všetko to začalo tým, keď Harley-Davidson prisľúbil výraznú zľavu práve tým motorkárom, ktorí prišli do obchodu s vytetovaným logom spoločnosti.
Alka-Seltzer tabletky
Aj keď u nás sa tento produkt spoločnosti Bayer nepresadil, v Amerike či v Ázii sa stále teší obľube. Šumivá tabletka proti bolesti, ktorá navyše upokojuje žalúdok. Reklama pôvodne ukazovala rozpustenie jednej tabletky, pričom spotrebiteľ bol na produkte nabádaný, aby neskôr užil ďalšiu tabletku, ak príznaky budú pretrvávať. Neskôr bola reklama upravená a objavili sa v nej už dve tabletky. Fungovalo to. Ľudia okamžite začali naraz užívať dve tabletky, čo sa samozrejme odrazilo na predaji. Tento efekt môžeme v reklamách vidieť aj dnes a nielen pri takomto produkte. Spomeňte si napríklad na reklamy so žuvačkami, kde si herci vždy vkladajú do úst práve dva kusy žuvačiek.
Pampers
Jedného chemického inžiniera veľmi otravovalo, keď musel meniť svojim deťom plienky, ktoré bolo potrebné prať, sušiť, použiť, a tak stále dookola. To ho priviedlo k myšlienke vytvorenia jednorázových plienok a produkt Pampers bol na svete a stal sa tak legendou.
Holiace strojčeky pre mužov a ženy
Prieskumy trhu prišli na to, že ženy sú ochotné zaplatiť za kozmetické produkty viac, ako muži. Tento príklad môžeme veľmi pekne vidieť na holiacich strojčekoch určených pre ženy a pre mužov. Tie sa často líšia jedine vo farbe. Avšak cena strojčekov určených pre nežné pohlavie je vyššia.
Starbucks
Pri vstupe na britský trh, Starbucks odkúpil svojho konkurenta, čím si vytvoril veľkú a zabehnutú sieť. Odlíšil sa svojou atmosférou od ostatných kaviarní, používa vybranú hudbu, vlastný nábytok a tiež rozličné služby, aké v iných kaviarňach zvyčajne nenájdete. To spôsobilo že všetci tí, ktorí boli unavení z bežných kaviarní, začali chodiť práve do Starbucks.
Pozri aj: 10 marketingových trikov od obchodníkov, ktoré zaberú takmer na každého zákazníka
interez.sk (mmm), brightside.me
Nahlásiť chybu v článku